Monday, November 17, 2014

Impian 1


Setiap orang mesti ada impian yang ingin dicapai kan? Tak kira la orang kaya mahu pon miskin. Yang miskin tentu kebanyakannya memasang impian untuk menjadi kaya-raya :-). tetapi sejauh mana kita benar-benar melaksanakan atau sekurang-kurangnya cuba melaksanakan impian tersebut?

Salah 1 impian saya adalah ingin memiliki sebuah rumah. Tengok kawan-kawan update beli rumah besar..uhhhhhh..jelesnya. Belajar dulu otak lebih kurang jek..hihi..mungkin cara dia push untuk merealisasikan impiannya itu lebih kuat dari saya. berbalik kepada impian saya tadi 'Sebiji Rumah'. kalau ikutkan standard orang keja makan gaji dengan taraf miskin bandar macam saya nih layak duduk rumah atas langit jek. Tapi dek kesiankan anak-anak yang tengah membesar, kena la bagi persekitaran yang baik untuk anak-anak kan. Lagi pon nak jugak capai impian saya ni. Sebuah rumah di atas tanah. Saya cuba submit loan dengan bantuan penyata bulanan Bonus Shaklee. Alhamdulillah. Penat-lelah selama ini berhasil. Kalau nak harapkan gaji bulanan saya, entah bila. 

Jadi, jangan takut untuk cuba mencapai impian. Apa yang perlu, push sekuat-kuatnya agar impian tersebut berada di dalam genggaman kita. See..saya memula pon tak percaya. Tapi saya ingat apa yang leader saya sentiasa sebut "Positif Thinking" apa yang kita sangka itulah yang kita akan dapat. Fikir yang baik-baik dan berusaha sepenuh hati untuk menggapai impian.


“Get going. Move forward. Aim High. Plan a takeoff. Don't just sit on the runway and hope someone will come along and push the airplane. It simply won't happen. Change your attitude and gain some altitude. Believe me, you'll love it up here.”
Donald Trump


No comments:

Post a Comment