Tuesday, August 7, 2012

Berbuka di Uncle K Seksyen 13 Shah Alam

Salam semua..cehhhh..mcm la ada org membaca belog ini kan??? hihi..sudah lama sangat tak update ini blog..dah nampak lelabah merayap disawang2 nun ;-)..Ok dibulan Ramadhan nih rata2 blogger updated pasal menu berbuka dan bersahurkan..saya pon tak terkecuali nak share pasal menu berbuka.

Normally saya akan masak untuk berbuka puasa. Tapi xde la sempat nak mengambil gambar makanan bagai sebabnya habis masak cuma ada masa untuk mandi. lepas tuh terus waktu berbuka. Ate sampai rumah pon dah lewat..memang hari2 la berpencak silat di dapur.

Antara menu2 yang saya dah masak antaranya adalah Laksa Johor, Spagetti Bolognese, Kuew Teow Sup, Nasi bersama aneka lauk pauk. Kuih-muih biasanya suami beli di Bazar Ramadhan. Favorite beliau adalah murtabak. Makanye kuih murtabak jek yang terhidang di depan mata. Saya pula tidakla mengidam macam2 sebab tak mahu membazir.

Lepas gaji tempoh hari tunaikan hajat untuk belanja suami. Mula2 beliau tidak mahu. Katanya tak perlu membazir duit makan di luar. Tapi saya berkeras juga sebab alasan bosan makan air tangan sendiri sahaja setiap hari. Akhirnya beliau setuju dan tempat yang dituju adalah di Seksyen 13 Shah Alam. Senang sikit sebab berhampiran dengan rumah.

Restoran Uncle K Kopitiam menjadi pilihan. Bukan sebab menunya yang menjadi pilihan. Tapi suasana tempat makan yang sungguh best dan bersih. Suami memilih Set Nasi Bukhara kalau tidak silap dan saya mencuba kelainan dengan memilih Set Roasted Chicken with Black Pepper Sauce. Set tersebut datang bersama desert, kurma dan kordial. Jom kita layan gambar2 dibawah:-


No comments:

Post a Comment