Monday, May 26, 2014

7 Fakta kebaikkan Meal Shakes Shaklee


1. Meal Shake menyediakan nutrien yang lengkap
Memberi 24 jenis vitamin penting  dari vitamin A ke Z mineral dan mineral surih. Kekurangan mineral akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi lesitin soya yang bekerjasama dengan vitamin larut lemak.

2.  Meal Shake menyediakan bekalan nutrien utama untuk sel-sel
Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut, organ, darah, sel-sel vaksin yang lain-lain. Ia turut meingkatkan imun kanak-kanak.

3.  Meal Shake untuk fungsi tumbesaran
Mengandungi asid folik, Biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar kanak-kanak.

4.  Meal Shake untuk anti-oksidan
Mengandungi vitamin A, C, E, zink, selenium yang merupakan komponen anti-oksida untuk melawan penuaan. Kanak-kanak jua terdedah kepada radikal bebas yang boleh melemahkan sel badan.

5.  Meal Shake dapat mencantikkan kulit wajah 
Mengandungi vitamin B-Kompleks, zat besi dan copper untuk membentuk sel-sel darah merah yang sihat, sekali gus meningkatkan warna kulit muka dan mencantikkan kulit anak anda.

6. Detoksifikasi
Kaya dengan serat larut yang membantu (peristalsis kolon dan perut atau usus pergerakan) untuk mengeluarkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut. Meal Shake dapat atasi masalah sembelit yang sering berlaku pada kanak-kanak.

7. Rasa yang enak untuk tua dan muda
Minuman lazat dengan fruktosa semulajadi; penambahan nutrien yang perlu untuk badan, tidak mengandungi pewarna tiruan dan gula tiruan.




Kenapa Meal Shake amat baik dan sesuai untuk kanak-kanak? 

1. Kanak-kanak tiada atau kurang selera makan atau memilih makanan 
Ini masalah yang selalu berlaku pada kebanyakan kanak-kanak dari 2 tahun hingga ke 6 tahun. Kanak-kanak menjadi cerewet dan kurang selera makan. Biar pun ibu menyediakan makanan yang ditata rias cantik, namun si anak hanya menjamah sedikit dan meninggalkannya begitu sahaja. Apabila anak kurang selera makan, tandanya anak-anak kekurangan vitamin yang jika tidak dipantau akan menjadi tabiat tidak suka makan di kemudian hari.

2. Kanak-kanak gemar makanan segera atau makanan ringan
Apa yang ibu-ibu takutkan adalah apabila anak mula gemar memakan makanan ringan atau makanan segera yang terang-terangan tidak baik untuk kesihatan. Ibu-Ibu disarankan memantau paten pemakanan anak dan memastikan mereka mendapat makanan seimbang dalam diet seharian. Perlu diingat Meal Shake tidak menggantikan makanan seimbang tetapi lebih kepada melengkapi diet pemakanan seharian anak anda dan dapat mengembalikan selera anak anda kepada makanan harian yang lebih seimbang.

3. Kanak-kanak selalu demam dan kurang sihat terutama yang dijaga di taska atau nursery. 
Kanak-kanak yang mengalami kekurangan vitamin dan zat mineral dalam badan dari perolehan makanan seharian mereka, mudah dijangkiti flu dan demam panas. Dengan Meal Shake, segala yang diperlukan badan anak-anak akan dibekalkan di dalam segelas bancuhan Meal Shake setiap hari.

4. Kanak-kanak yang aktif bersukan atau bermain seharian 
Meal Shake bukan hanya tertumpu untuk membekalkan nutrien kepada kanak-kanak yang kurang selera makan, tetapi juga yang aktif bersukan dan bermain seharian. Mereka memerlukan tenaga   untuk terus aktif di dalam kelas mahupun di taska. Jadikan Meal Shake sebagai hidangan minuman tika sarapan untuk anak anda. Insya Allah, anak anda akan lebih fokus di kelas dan tidak mengantuk, tidak mudah penat dan lapar di pagi hari.

5. Kanak-kanak yang mudah alami sembelit
Sangat menyedihkan bila melihat anak kecik kita menangis bila ingin poopoo. Anak saya mudah alaminya dan Meal Shake ada penyelesaiannya. Kaya dengan serat yang menggalakkan pergerakan usus dan menjadikan anak kecil kita lawas di bilik air.

Meal Shake menjadi kesukaan kanak-kanak 
Berbeza dengan capsul boleh telan yang lain, Meal Shake menyediakan segalam sumber multivitamin lengkap beserta protein (pemberi tenaga segera) dan serat di dalam bentuk serbuk.

Meal Shake mudah dibancuh dengan minuman kegemaran mereka, jus atau air sejuk dan baunya French Vanillanya sangat wangi. Rasanya juga sangat lazat.

Jika anda berminat untuk mendapatkan produk-produk natural dari Shaklee, boleh hubungi saya di:-


Ilia Ramazan ( ID|927006 ) 
FB Page : Green NutreeShop
Tel/sms/whatsapp : 019-658 0811
COD : Shah Alam, Klang & Petaling Jaya.



No comments:

Post a Comment